Giornale radio


Raiplay

LA TELEVISION PAR FURLAN

LA TELEVISION PAR FURLAN

 

  Nello spazio della programmazione di Rai 3 bis (canale 810) 



vanno in onda








Martars ai  28 di 
Març aes 14.20


In repliche vinars ai 31 di 
Març aes 14.20

TIP IL SURISIN - CARTONS ANIMÂTS IN LENGHE FURLANE
      

No mi plâs jessi piçul!

 

 

E je rivade la Vierte e Tip al è a cjase dai nonos cui siei gjenitôrs e cun Tippy. Al volarès vuidâ il tratôr come il nono, ma il nono i rispuint: "Al è pericolôs, magari cuant che tu sarâs plui grant". Al volarès fâ come il papà e impiâ la gridele par cuei lis verduris ma, di gnûf, i disin "Al è pericolôs, salacor cuant che tu sarâs plui grant". Stesse robe cuant si ufrìs di dâi une man ae mame e ae none par spedâ il baraç di moris.
Sustât dai refûts, dut capriçôs, Tip al sberle che al volarès deventâ grant daurman, cussì di podê fâ dutis chês robis divertentis. Vude la incarghe di badâ a Tippy, al capirà che jessi grancj nol è dome divertiment, ma al puarte cun se ancje un grum di responsabilitâts.

 

Tip il surisin
 

Intun cjantonut di prât, e je une cjasute là che la mobilie e je fate cun ogjets che o vin pierdût. Achì al vîf un surisin simpatic e scaltri: al à non Tip il surisin. E tal paisut là che a son a stâ la sô famee e i siei amîs si invie, fra mil aventuris, il viaç straordenari dal cressi insiemi.


 

Martedì  28.3, ore 14.20

In replica venerdì 31.3 ore 14.20


TOPO TIP   – CARTONI ANIMATI IN LINGUA FRIULANA


Voglio diventare grande subito!

 

Primavera. Topo Tip è casa dei nonni, con Tippy e i genitori. Vorrebbe fare come il nonno e guidare il trattore, ma il nonno gli risponde: "E' pericoloso, magari quando sarai più grande". Vorrebbe fare come il papà e accendere il barbecue per le verdure alla griglia, ma di nuovo gli viene risposto "E' pericoloso, magari quando sarai più grande". E lo stesso, quando di offre di aiutare la mamma e la nonna a potare il rovo delle more. Contrariato dai dinieghi, Topo Tip esclama capriccioso che vorrebbe diventare grande subito, così da poter fare tutte quelle cose divertenti. Ricevuto l'incarico di fare da baby-­sitter a Tippy, capirà che essere grandi non è solo divertimento, comporta anche un sacco di responsabilità.

 

 

Topo Tip

In un angolino di prato, c'è una piccola casetta con mobili fatti con oggetti che abbiamo perduto. Qui vive, un simpatico quanto furbetto topino: il suo nome è Topo Tip. E nel piccolo villaggio che ospita la sua famiglia e i suoi amici, attraverso mille avventure si snoda lo straordinario viaggio del crescere insieme.
 

 


Martars ai  28 di  
Març  aes 21.40

In repliche vinars ai 31 di Març  aes 21.40 

Aquilee. Storie di una capitâl.

 

di Marco D’agostini

 

 

Il documentari, che al dure cirche 30 minûts, al conte la storie de citât di Aquilee de sô nassite fin in dì di vuê.

Un dai centris plui impuartants tal imperi roman (e jere la cuarte citât par dimensions, cun plui di vincj mil abitants), Aquilee e jere tal mieç dai trafics comerciâi e e à disvilupât infrastruturis di rilêf impuartant: puarts, anfiteatris, termis, teatris, stradis.

 

La narazion e je par cure dal storic Luca De Clara che tai siet cjapitui nus descrîf par furlan lis vicendis de citât.

 

 



Martedì 28.3, ore 21.40
In replica venerdì  31.3 ore 21.40 
 

Aquileia. Storia di una capitale

 

di Marco D’agostini

 

Il documentario della durata di 30 minuti circa, racconta la storia della città di Aquileia dalla sua nascita fino ai giorni nostri.

Uno dei più importanti centri durante l’impero romano (era la quarta città per dimensioni con più di ventimila abitanti), Aquileia è stata al centro di traffici commerciali e ha sviluppato infrastrutture di importante rilievo: porti, anfiteatri, terme, teatri, strade.

A condurre la narrazione, lo storico Luca De Clara che all’interno dei sette capitoli descrive le vicissitudini della città in lingua friulana.

Ad arricchire il flusso narrativo la musica immersiva e le grafiche che

 

ricostruiscono e mostrano l’Aquileia antica.

 

 

Settimana da martedì 05 Luglio   a venerdì 08 Luglio 
Setemane di martars  ai 05 Lui a vinars ai 08 di Lui