Giornale radio
Raiplay
- Video00:07:35
- Video00:07:15
- Video00:07:19
- Video00:07:19
- Video00:07:25
S1 E5 Tip il surisin - I fruts sono miôr des frutis?
RAI FVG LA TV PAR FURLAN
- Pubblicato il07-12-2022
- Video00:07:21
- Video00:07:22
- Video00:07:16
- Video00:07:26
- Video00:07:21
- Video00:07:35
- Video00:07:27
LA TELEVISION PAR FURLAN
La programazion di Rai 3 bis (canâl 810)
La programmazione di Rai3 bis (canale 810)
Tv par furlan e slargjie la sô ufierte! Daspò la TV dai fruts e rive su Raiplay la sezion Documentaris: di fat, di martars ai 2 di Zenâr o cjatarês i nestris gnûfs prodots, che o podarês viodi jentrant tal sît www.raiplay.it scrivint te striche di ricercje il titul dal program che o cirîs, o dome La Tv par furlan.
La TV par furlan amplia la sua offerta! Dopo la tv per i ragazzi arriva su Raiplay la sezione Documentaris: da martedì 2 gennaio troverete i nostri nuovi prodotti, che potrete vedere entrando sul sito www.raiplay.it scrivendo nella barra di ricerca il titolo del programma che cercate o semplicemente La Tv par furlan.
Settimana da martedì 2 a venerdi 6 dicembre
Setemane di martars 3 Dicembar a vinars ai 6 di Dicembar
TIP IL SURISIN - CARTONS ANIMÂTS IN LENGHE FURLANE
Intun cjantonut di prât, e je une cjasute là che la mobilie e je fate cun ogjets che o vin pierdût. Achì al vîf un surisin simpatic e scaltri: al à non Tip il surisin. E tal paisut là che a son a stâ la sô famee e i siei amîs si invie, fra mil aventuris, il viaç straordenari dal cressi insiemi.
Riciclâ: ce magjie!
La mestre e domande ai picinins di puartâ un buratin a scuele pal spetacul anuâl dai buratins dal asîl. Tip, che al vûl fâ scjas cui compagns, rivât a cjase i domande al papà di comprânt un. Il pai, invezit di compagnâlu intune buteghe, i propon di fândi un e i mostre cualchi refudum che a àn a cjase, come gjornâi vecjos, bussulots e scampui di stofe. Tip al proteste: a lui chês robis i somein dome scovacis! Cuant che però il papà i mostre cemût trasformâ i gjornâi in cjarte pestade, i bussulots in articolazions e i scampui in vistîts, Tip al scuvierç cemût che ancje i ogjets che no si doprin plui a puedin coventâ par costruî alc di gnûf, come tal câs dal buratin che Tip al puarte a scuele, cu la amirazion di ducj.
TOPO TIP IL SURISIN
CARTONI ANIMATI IN LINGUA FRIULANA
In un angolino di prato, c’è una piccola casetta con mobili fatti con oggetti che abbiamo perduto. Qui vive, un simpatico quanto furbetto topino: il suo nome è Topo Tip. E nel piccolo villaggio che ospita la sua famiglia e i suoi amici, attraverso mille avventure si snoda lo straordinario viaggio del crescere insieme.
Io riciclo e tu?
La maestra chiede ai cuccioli di portare un burattino a scuola per l'annuale spettacolo dei burattini dell'asilo. Topo Tip, che vuole far colpo sui compagni, una volta a casa chiede al papà di comprargli un burattino. Il papà, anziché accompagnarlo in un negozio, gli propone di costruirne uno mostrandogli alcuni oggetti di recupero che ha in casa, come vecchi giornali, barattoli e scampoli di stoffa... Topo Tip protesta: a lui quella roba sembra solo spazzatura! Ma quando il papà gli mostra come trasformare i giornali in cartapesta, i barattoli in articolazioni e gli scampoli in vestiti, Topo Tip scopre che anche gli oggetti ormai in disuso possono essere riutilizzati per costruire qualcosa di nuovo, come dimostra il burattino che Topo Tip porta a scuola, tra l'ammirazione di tutti.
La TV par furlan
martars ai 2 di Decembar aes 21.20
in repliche vinars ai 6 di Decembar aes 21.40
CJANTIMI, CONTIMI
di Sara Svagelji ed Ettore Spezza
La lenghe e je une materie vive, che e cambie simpri. Cualis sono lis viis dal furlan di vuê par lâ indenant a jessi tramandât e cualis sono lis sôs evoluzions?
La “contecontis” Maria Fanin e da acet ai fruts e ai grancj dongje dal so fogolâr par contâ flabis modernis doprant la lenghe dai vons.
La cjantautore Michela Franceschina e à imparât il furlan cjantant tai côrs di cuant che e jere piçule e cumò e à decidût di componi ancje cheste lenghe.
Gabriele Zanello, docent di filologjie furlane te Universitât dal Friûl, al puaret indenant ogni an un studi su cemût che i fantats des superiôrs a doprin il furlan e al insegne ai students de universitât lis profonditâts infinidis di cheste lenghe.
La tv in friulano
martedì 2/12 h 21.20
venerdì 6/12 h 21.40
CJANTIMI, CONTIMI
di Sara Svagelji ed Ettore Spezza
La lingua è materia viva e si evolve continuamente.
Quali vie ha il friulano nel contemporaneo per continuare ad essere tramandato e quali sono le sue evoluzioni?
La "contecontis" Maria Fanin accoglie adulti e bambini attorno al suo fogolâr e racconta favole moderne usando la lingua degli avi.
La cantautrice Michela Franceschina ha imparato il friulano cantando nei cori fin da piccola e ora ha deciso di comporre anche in questa lingua.
Gabriele Zanello, docente di filologia friulana all'Università di Udine, porta avanti ogni anno uno studio su come i ragazzi delle superiori utilizzano il friulano e insegna agli studenti dell'università le infinite profondità di questa lingua.