Giornale radio


VUÊ O FEVELìN DI…

Un program di atualitât, costum, culture e societât, in onde ogni dì: dal lunis al vinars,  aes  11.10 di buinore (par  dîs minûts) e daspò misdì aes 15.15.


L'appuntamento quotidiano in lingua friulana.  10 minuti la mattina alle 11.08 per mettere a fuoco un problema, con l'aiuto degli ospiti, o per segnalare una novità; 15 minuti il pomeriggio, dalle 15.15 alle 15.30 sull'attualità culturale in Friuli.

 

 



PROGRAMS PAR FURLAN – h 11.09

 

LUNIS AI 18 DI OTUBAR  Îr, domenie ai 17 di Otubar, a Vençon la Societât Filologjiche Furlane e à celebrât il so Congrès sociâl numar 98. Un program di events cetant siôr, al à caraterizât la zornade di fieste. No son mancjâts moments di aprofondiment, tant che la relazion dal prof. Gianfranco Ellero su la figure storiche dal dot. Luigi Ciceri, amì di Vençon, preseât miedi e storic colaboradôr da Filologjiche, studiôs amant de sô tiere e promotôr de nestre culture. Ospits: Federico Vicario, pres. Filologjiche Furlane e il prof. Gianfranco Ellero, storic.

 

MARTARS AI 19 DI OTUBAR  Cul 1n di Setembar di chest an e je partide la gnove stagjon de UISP (Union taliane sport par ducj). L’obietîf dal diretîf regjonâl de associazion al è soredut chel di stâ dongje des societâts sportivis dal teritori cun gnûfs servizis, tantis impuartantis iniziativis e une novitât tecnologjiche. Di fat, par rindi plui semplice la gjestion di dutis li ativitâts, al bastarà doprâ i telefonuts, cuntune App dute speciâl. Ospite: Francesca Turchetti dal diretîf UISP FVG e responsabile de Sda calcio FVG.

 

MIERCUS AI 20 DI OTUBAR La assemblee di Confesercenti, che si è davuelte a Udin che nol è tant, e à confermât cence nissun vôt contrati la presidence a Marco Zoratti. Grande sodisfazion di bande di ducj i presints, che a gjoldaran di une continuitât operative ancje te gjestion de associazion tal periodi 2021-2025. Cun Zoratti a son stâts confermâts ancje Francesco Snidero  tant che vicepresident e Giorgia Alfarè tant che diretore. Ospit: Marco Zoratti, Pres. Confesercenti Udin.

 

JOIBE AI 21 DI OTUBAR  Ancje in FVJ si son viertis lis iscrizions al cors di formazion par vuardiis zoofilis de Organizazion internazionâl protezion dai animai OIPA, che si davuelzarà ai prins di Novembar. Une oportunitât cetant impuartant par jentrâ intun cuarp nassût in tal 2002 e presint in 17 regjons talianis. Il cors al sarà on-line e lis lezions a saran sore nuie. Lis personis interessadis a podaran presentâ lis domandis e lis pre iscrizions dentri dai 31 di Otubar. Ospit: Sonia Meneghin capopatulie des vuardiis zoofilis OIPA FVG .

 

VINARS AI 22 DI OTUBAR  Fâ in maniere che la tradizion e il leam cul teritori al deventedi une oportunitât di lavôr, cence dismenteâ l'aspiet peât ae tutele dal ambient. Chest, in struc, al è il progjet sul bacalà che al puarte indenant il Mulin Zoratto di Codroip, l’unic in Italie a bati il bacalà ancjemò a man come une volte, midiant de fuarce da aghe. Une robe pardabon uniche tal so gjenar che cumò, di pocjis setemanis incà, e à ancje la novitât di podê cerçâ i prodots diretementri in aziende, intune zone di degustazion metude adun di pueste. Ospit: Christian Zoratto, titolâr dal Mulin Zoratto.

 

 

LUNEDI 18 OTTOBRE  Ieri, domenica 17 Ottobre a Venzone la Società Filologica Friulana ha celebrato il 98mo Congresso sociale. Un ricco programma di eventi, finalmente di nuovo in presenza, ha caratterizzato la giornata di festa, con anche momenti di approfondimento come la relazione che il Prof. Gianfranco Ellero ha fatto sulla figura storica del dott. Luigi Ciceri amico di Venzone, medico di grande fama, collaboratore della Filologica, studioso innamorato della sua terra e promotore della nostra cultura. Ospiti : Federico Vicario Pres. Filologjiche Furlane  e Prof. Gianfranco Ellero storico

 

MARTEDI 19 OTTOBRE  Dal 1 Settembre di quest’anno è iniziata la nuova stagione sportiva per l'Uisp (l’Unione Italiana Sport per tutti). L’intento del direttivo regionale dell’associazione è soprattutto quello di stare al fianco delle società sportive del territorio con nuovi servizi, tante importanti iniziative e una novità tecnologica che renderà più semplice la gestione delle attività attraverso i dispositivi mobili, ovvero una speciale App. Ospite :  Francesca Turchetti del direttivo UISP FVG responsabile sda calcio

 

MERCOLEDI 20 OTTOBRE Recentemente a Udine, l’assemblea di Confesercenti ha confermato all'unanimità, la presidenza a Marco Zoratti. Alla fine grande soddisfazione da parte di tutti i membri dell’associazione di categoria intervenuti, che vedranno così proseguire con continuità di intenti anche per il mandato 2021-2025 il lavoro svolto fin qui da Zoratti, soprattutto anche in considerazione della riconferma assieme a lui di Francesco Snidero alla vice presidenza, e di Giorgia Alfarè, alla direzione. Ospite : Marco Zoratti Pres. Confesercenti Udine. 

 

GIOVEDI 21 OTTOBRE Anche in FVG recentemente si sono aperte le iscrizioni al corso di formazione per guardie zoofile dell’Organizzazione internazionale protezione animali OIPA che si terrà dai primi di Novembre. Un’opportunità importante per entrare a far parte di un corpo nato nel 2002 e presente in 17 regioni. Il corso si terrà online e le lezioni saranno gratuite con inizio ai primi di Novembre. Le domande per le preiscrizioni potranno essere presentate fino al 31 ottobre.  Ospite : Sonia Meneghin capopattuglia guardie zoofile OIPA FVG

 

VENERDI 22 OTTOBRE  Trasformare la tradizione e il legame col proprio territorio in un’opportunità di lavoro, senza trascurare anche l’aspetto legato alla sostenibilità ambientale. Questo in sintesi il progetto che si sta attuando al Mulino Zoratto di Codroipo sullo stoccafisso, ufficialmente l’unico in Italia a batterlo ancora a mano, come si faceva un tempo, attraverso lo sfruttamento della forza dell’acqua. Una unicità cui da poche settimane si è aggiunta anche la possibilità di assaggiare direttamente in azienda i prodotti con un’apposita area degustazione dedicata. Ospite al telefono: Christian Zoratto titolare Mulino Zoratto.

 

 

 



PROGRAMS PAR FURLAN h. 15.15


LUNIS AI 18 DI OTUBAR Il Primo libro de’ balli di Giorgio Mainerio, cu la innomenade Schiarazula Marazula, al è al centri di un progjet de associazion Dramsam che al previôt trê concierts – a Triest, Udin e Gurize – e la publicazion di un libri/cd publicât di Nota. Une ocasion uniche par tornâ a vivi la cumbinazion straordenarie di musiche alte e popolâr concepide intal Cinccent dal famôs mestri di capele de basiliche di Aquilee.

 

MARTARS AI 19 DI OTUBAR Une vendeme finalmentri setembrine, tipiche furlane, a disin i tecnics dal setôr. Otime la cualitât des uis che a regalaran blancs di struture, cul tocai furlan che al darà lis sodisfazions plui grandis. E intant che si cjapin sù i ultins raps, il vignâl storic dal convent di Sante Marie in Val, a Cividât, al sunsure rivocs dal passât, tra uis antighis e tradizions langobardis.

 

MIERCUS AI 20 DI OTUBAR Un distret rurâl inovatîf di economie sostignibile e solidarie bon di atrai il turisim lent, che al met in rêt 9 Comuns sot di Spilimberc, e cun lôr 22 sogjets publics e privâts. Al è chel che si propon di fâ il progjet “Paîs di rustic amour”, che al previôt, tra chês altris azions, di unî 196 chilometris di rêt ciclabile in 5 grancj itineraris e prontâ spazis pal acet dai turiscj e a disposizion de comunitât.

 

JOIBE AI 21 DI OTUBAR Un grup di amîs che a stan ben insiemi fasint teatri. Indi fasin part utents dal dipartiment di salût mentâl di Udin e no, coordenâts di Tullia De Cecco e Laura Cosco, e dal 2015, cuant che si son cognossûts traviers di un cors di dramatizazion teatrâl, a àn puartât in sene cetancj spetacui in dute la regjon cu la compagnie Teatrarum.

 

VINARS AI 22 DI OTUBAR E sta par tacâ la otave edizion dal Festival Mimesis, par cure de associazion “Territori delle idee”. Par trê fin di setemane consecutîfs, i miôr protagoniscj dal dibatiment culturâl talian e internazionâl a animaran un confront interdissiplinâr tra art, sience e filosofie che al tocjarà Udin e altris localitâts dal teritori.

 

 

LUNEDì 18 OTTOBRE Il Primo libro de’ balli di Giorgio Mainerio, con la celebre Schiarazula Marazula, è al centro di un progetto dell’associazione Dramsam che prevede tre concerti – a Trieste, Udine e Gorizia – e la pubblicazione di un libro/cd edito da Nota. Un’occasione unica per rivivere la straordinaria combinazione di musica colta e popolare concepita nel Cinquecento dal celebre maestro di cappella della basilica di Aquileia.

 

MARTEDì 19 OTTOBRE Una vendemmia finalmente settembrina, tipicamente friulana, ricordano i tecnici del settore. Ottima la qualità delle uve che regaleranno bianchi di struttura, con il tocai friulano che darà le più grandi soddisfazioni. E mentre si raccolgono gli ultimi grappoli, il vigneto storico del monastero di Santa Maria in Valle, a Cividale, sussurra echi del passato, tra uve antiche e tradizioni longobarde. 

 

MERCOLEDì 20 OTTOBRE Un distretto rurale innovativo di economia sostenibile e solidale capace di attrarre il turismo lento, che mette in rete 9 Comuni del medio Tagliamento, a valle di Spilimbergo, e con essi 22 soggetti pubblici e privati. È quanto si propone il progetto “Paîs di rustic amour”, che prevede, tra le altre azioni, di unire 196 chilometri di rete ciclabile in 5 grandi itinerari e allestire spazi per l’accoglienza dei turisti e a disposizione della comunità.

 

GIOVEDì 21 OTTOBRE Un gruppo di amici che stanno bene insieme facendo teatro. Ne fanno parte utenti del dipartimento di salute mentale di Udine e non, coordinati da Tullia De Cecco e Laura Cosco, e dal 2015, quando si sono conosciuti attraverso un corso di drammatizzazione teatrale, hanno portato in scena numerosi spettacoli in tutta la regione con la compagnia Teatrarum.

 

VENERDì 22 OTTOBRE Al via l’ottava edizione del Festival Mimesis, a cura dell’associazione “Territori delle idee”. Per tre fine settimana consecutivi, i maggiori protagonisti del dibattito culturale italiano e internazionale animeranno un confronto interdisciplinare tra arte, scienza e filosofia che toccherà Udine e altre località del territorio.

 

 

 

 

 

 

 




TI PODARÈS INTERESSÂ ANCJE


OBIETTIVO FRIULI

CASA FRIULI

ROTOCALCO INCONTRI



SCOLTE E DISCJAME LIS PONTADIS
 

 

  • A CURA DI

    ANTONIA PILLOSIO E ARIANNA ZANI

  • AL MICROFONO

    ERIKA ADAMI E ENRICO TURLONI

  • CONTATTI

    Tel: +39 040 7784389
    antonia.pillosio@rai.it
    Tel: +39 0432 627656
    arianna.zani@rai.it