Giornale radio

Ultimo TgR

VUÊ O FEVELìN DI…

Un program di atualitât, costum, culture e societât, in onde ogni dì: da lunis a vinars,  ae  11.08 di buinore (par  dîs minûts) e daspòmisdì ae 15.15.

L'appuntamento quotidiano in lingua friulana.  10 minuti  la mattina alle 11.08 per mettere a fuoco un problema, con l'aiuto degli ospiti, o per segnalare una novità; 20 minuti il pomeriggio, dalle 15.15 alle 15.35 sull'attualità culturale in Friuli




h  11.08

 

 

LUNIS 23 OTUBAR  Le Agjenzie regjonâl pal lavôr, insiemet a le imprese feroviarie taliane "InRail" e a organizât che no le tant dôs zornadis, une a Triest e une a Tarvis, dedeadis a le presentazion di un progjet di ricercje e formazion pal personâl di meti in vore jenfri il setôr dal traspuart su sine. Le iniziative e fas part di un program di formazion sore nuie par cjapâ le abilitazion a menà i trens jenfri le rêt taliane des feroviis.

 

MARTARS 24 OTUBAR  Ai 17 di Otubar pene passat e son scomençâts i côrs sore nuie di lenghe furlane indreçâts al personâl des aministrazions publichis e metûts adun dal Centri Interdipartimentâl pal svilup de lenghe e de culture dal Friûl (Cirf), de Universitât di Udin. Chescj côrs, fats in gracie dai fonts metûts in vore de leç 482/99 e rapresentin une des tantis iniziativis fatis vie pal an dal Cirf.

 

MIERCUS 25 OTUBAR  "I Comuns e an di restà dentri des societâts di gjestion des Cjasis Albierc". Chest ce che a le saltât fûr dal incuintri inmaneât di risint a Tumieç di Confcooperative di Udin e da Associazion des Cjasis Albierc dal Fvg par ciri di capi un pôc di plui dopo le aprovazion a nivel talian de "leç Madia". Un provedimint che al va dret sul probleme des cessions des partecipazions societariis strategjichis de bande de aministrazions publichis.

 

JOIBE 26 OTUBAR  Ai 14 e 15 di Otubar si è davuelt a Tresesin e pe prime volte in Fvg, un festival par grops di otons. "Ottoni ad Oriente" (chest il titul de manifestazion) a la vût un grant bon acet, sedi di public che di critiche, in gracie ancje de presince di musiciscj di nivel internazionâl che e an sunât ce tant ben, cun grande sodisfazion sore dut de associazion "Brassevonde" che e a metût adun l'event, dal comun di Tresesin e de Fondazion Friûl.

 

VINARS 27 OTUBAR  Le economie jenfri i web a je in continue cressite. In dî di vuê e son 2,5 miârs i utents su internet e po dopo1.5 miârs di chescj e fasin spesis on-line. Cussì stant ai dâts pandûts vie pal astât de bande di "Netcomm" che dopo dut e confermin le impuartance pes aziendis di sedi presintis jenfri le "rêt" e di sfrutà lis ocasions di vendite. E ancje in Friûl si stan svilupant simpri di plui strategjiis e events par fa cognossi lis manieris par "Vinci sul web".

 

 

 

h. 15.15 



LUNIS 23 OTUBAR
Al vie, intal cjistiel di San Pieri di Ruvigne, la cuinte edizion di "Scrittori e Scritture in Castello", rassegne dedicade ae scriture teatrâl che, in passât, e à vût, tant che ospits, tancj autôrs di teatri une vore preseâts in regjon. Il teme di cheste edizion al è "identitât e lengaç teatrâl. In studi: Anna Gubiani e Alessandro Di Pauli, organizadôrs.

MARTARS 24 OTUBAR Al va indenant il percors di Palme citât Unesco. Intal mês di lui, la citât a forme di stele e je stade proclamade patrimoni mondiâl de umanitât, a Cracovie. In studi il sindic di Palme, Francesco Martines, e l'assessôr ae culture e vicesindic Adriana Danielis. Cui nestris ospits fevelarin ancje di un impuartat apontament, in program ai 31 di otubar, simpri a Palme.


MIERCUS 25 OTUBAR
Poesie, profonditât, fuarce, musiche, lenghe e identitât furlane: a son chescj i ingredients principâi di "Missus", il documentari di Massimo Garlatti-Costa dedicât a Glesie Furlane, la associazion di cristians e furlans che cirin di lâ a font des lôr lidrîs culturâls e religjosis. Il film al conte de storie di chescj predis e de lôr bataie che e va indevant di passe cuarante agns, ven a stâi di cuant che il Concili Vatican II al à viert al ûs liturgjic di dutis lis lenghis, no dome chê latine. "Missus" al è stât finanziât  de Agjenzie Regjonâl pe Lenghe Furlane e al è sostignût dal Font regjonâl pal audiovisîf. Il documentari al è stât presentât, intai dîs passâts, li de Universitât di Parme, intal ambît dal cors di linguistiche gjenerâl, par cure dal professôr Davide Astori. In studi Massimo Garlatti Costa e Christian Romanini.


JOIBE 26 OTUBAR Presentin, adun con Massimo Garlatti Costa e cun Christian Romanini, il documentari IsonzoFront, dedicât ae Prime Vuere Mondiâl.


VINARS 27 OTUBAR La edizion 2017 dal Festival de Cjançon Furlane e je stade un sucès. Lis cjançons in finâl erin 16. L'event musicâl al è stât presentât, ai 6 di otubar, al Teatri Gnûf Zuan di Udin. Jody Bortoluzzi al è il vincidôr de cuarte edizion. Cul toc Sunsûr al à concuistât la jurie e il public in sale. In studi Lucio Zamò, vicesindic di Manzan, e Jody Bortoluzzi.

 

  • A CURA DI

    CLAUDIA BRUGNETTA

  • AL MICROFONO

    ENRICO TURLONI E ELISA MICHELLUT

  • CONTATTI

    Tel: +39 0432 627669
    furlan@rai.it
    claudia.brugnetta@rai.it