Giornale radio


Raiplay

VUÊ O FEVELìN DI…

Un program di atualitât, costum, culture e societât, in onde ogni dì: dal lunis al vinars,  aes  11.10 di buinore (par  dîs minûts) e daspò misdì aes 15.15.


L'appuntamento quotidiano in lingua friulana.  10 minuti la mattina alle 11.10 per mettere a fuoco un problema, con l'aiuto degli ospiti, o per segnalare una novità; 15 minuti il pomeriggio, dalle 15.15 alle 15.30 sull'attualità culturale in Friuli.



Dal 25 al 29 settembre in coda al programma andrà in onda RADIOLIM, un’iniziativa pensata per la valorizzazione del nostro patrimonio linguistico trilingue (non a caso è stata realizzata in friulano, sloveno e tedesco), con la voce dei bambini delle scuole dove i racconti, le canzoni e le storie registrate li hanno fatti sentire dei veri conduttori radiofonici.

ASCOLTA RADIOLIM SU RAIPLAY SOUND




h.11.10

  

 

LUNIS AI 22 DI LUI  Il mont dal balon ai 05 di Lui a pene passât al à fat fieste pal Friûl tant che vincidôr de Europeada 2024, il campionât european pes minorancis che si è davuelt te regjon dal Schleswig tra Gjermanie e Danimarcje. Un percors perfet chel de scuadre furlane che vincint in finâl a Flensburg par 2-0 cuintri dai Ocitans de minorance de France meridionâl a àn alçât il trofeu te lôr prime storiche partecipazion.  Ospits: Daniele Puntel Pres. Ass. Sportive Furlane organizadôr de spedizion e Mauro Lizzi selezionadôr de "selezion dal Friûl". 

MARTARS AI 23 DI LUI  Pe partence dal prossim zîr di Italie tal 2025, si fevele simpri plui de Albanie tant che candidade a dâ il bon acet ai cicliscj tai prins trê dîs de corse "in rose". In chest câs però, i organizadôrs de "rcs" a varan di tornâ a pensâ a dut il percors che fin cumò al podeve sei chel in program, comprendude la scree previodude in F-VJ e a Triest. Ospit: Paolo Urbani project manager des tapis furlanis dal zîr di Italie.

MIERCUS AI 24 DI LUI Ai 18 di Lui a son tornadis a tacâ di Lignan, par finì a Triest, passant par Barcis, Grau e Sapade. O stin fevelant des tapis dal "cibo giusto", la seconde edizion dal zîr ator pe regjon metût adun di Coldiretti FVG Campagna Amica. In dut a saran cinc i apontaments, in program fin ai 29 di Setembar. Ospite: Vanessa Orlando responsabile "Campagna Amica" Coldiretti FVG. 

JOIBE AI 25 DI LUI Fondazione Friuli e la Universitât dal Friûl  setemane stade a àn rinovât la convenzion che in graciis di 800 mil euros di contribût e à l’obietîf di dâ un sburt ae Universitât par chel che al inten la didatiche soredut a pro dal teritori. L’acuardi par dut chest an, al è stât firmât de bande dal president de Fondazione Friuli Giuseppe Morandini e dal retôr de Universitât dal Friûl Roberto Pinton, inte suaze de aziende agrarie universitarie "Antonio Servadei". Ospit: Giuseppe Morandini President Fondazione Friuli. 

VINARS AI 26 DI LUI Cuntune grande fieste li de Malghe Montâs ai 06 di Lui, ancje cu la scree de gnove fabriche casearie metude adun in graciis dai fonts regjonâi de direzion des risorsis, il formadi furlan plui cognossût, il Montâs, al à celebrât i doi secui e mieç di vite. 250 agns par cheste ecelence di origjin protete, che e salte fûr di un dai teritoris plui biei dal Friûl. Ospits: Renato Romanzin diretôr consorzi Montâs e Renzo Livoni president associazion arlevadôrs dal F-VJ.

LUNEDI 22 LUGLIO  Il mondo del calcio lo scorso 5 luglio ha celebrato il Friuli come vincitore dell’Europeada 2024, il campionato europeo per le minoranze linguistiche, giocato nella regione dello Schleswig, tra Danimarca e Germania. Una percorso netto quello dei friulani che battendo nella finale di Flensburg gli occitani della minoranza della Francia meridionale per 2-0, hanno così alzato il trofeo alla loro prima storica partecipazione. Ospiti: Daniele Puntel Pres. Ass. Sportive Furlane organizzatrice della spedizione e Mauro Lizzi C.T. della "selezion dal Friul". 

MARTEDI 23 LUGLIO  Per la partenza del Giro d’Italia 2025 di ciclismo si parla sempre più dell'Albania come candidata principale ad ospitare i primi tre giorni della grande corsa tappe "in rosa". In questo caso per gli organizzatori di "Rcs" sarebbe d'obbligo ridisegnare il percorso e dunque anche la partenza già prevista che prevedeva il FVG e Trieste protagoniste assolute. Ospite: Paolo Urbani project manager delle tappe friulane giro d'Italia.

 

MERCOLEDI 24 LUGLIO  Sono ripartite da Lignano Pineta il 18 luglio scorso, e si concluderanno a Trieste, passando per Barcis, Grado e Sappada. Si tratta delle tappe del “cibo giusto”, la seconda edizione del tour promosso da Coldiretti Fvg Campagna Amica nel territorio regionale. Cinque in tutto gli appuntamenti in programma fino al 29 settembre. Ospite: Vanessa Orlando responsabile "Campagna Amica" Coldiretti FVG .

 

GIOVEDI 25 LUGLIO  Fondazione Friuli e Università di Udine la scorsa settimana hanno rinnovato la convenzione che, attraverso 800mila euro di contributo, intende sostenere l’ateneo friulano nella didattica e a favore del territorio. L’accordo, di validità annuale, è stato sottoscritto nell’azienda agraria universitaria “Antonio Servadei” dal presidente della fondazione Friuli Giuseppe Morandini e dal rettore dell’università di Udine Roberto Pinton.  Ospite: Giuseppe Morandini Pres. Fondazione Friuli. 

 

VENERDI 26 LUGLIO  Con una grande festa a Malga Montasio lo scorso 6 luglio, che ha visto anche l’inaugurazione del nuovo caseificio realizzato con i fondi regionali della direzione risorse agroalimentari, il formaggio friulano più conosciuto in assoluto ha festeggiato i due secoli e mezzo di vita.  250 anni per un’eccellenza d’origine protetta, frutto di un uno dei più suggestivi territori del Friuli. Ospite: Renato Romanzin dir. gen. consorzio Montasio  e Renzo Livoni pres.  ass. Allevatori FVG. 

 

 

 

 

h. 15.15  

 

 

LUNIS AI 22 DI LUI SAFest - Summer Academy Festival al à sierât il program dal Istât Nico Pepe International. Fin sabide ai 20 di Lui, la Civiche academie di art dramatiche di Udin e à viert lis sôs puartis a ospits internazionâi che a àn partecipât al festival e a àn condividût esperiencis artistichis e di formazion. Il teme sielt pe edizion 2024, "Il fûc de passion", al à pontât la atenzion suntun element che al rapresente la fuarce, la vitalitât, la energjie che si inserissin in ogni aspiet de vite e che a son il motôr de art.

MARTARS AI 23 DI LUI La prime opare in viers di Matteo Bellotto e je une racuelte poetiche bilengâl furlan e talian, cun test in bande, dividude in cuatri sezions: Blanc, Neri, Tocai, Refosc. Paolo Patui, che al à curât la prefazion, al fâs un sunt di ton e caratar in cheste maniere: "Tra i colôrs di grande intensitât e i savôrs piâts di tais di vin sanghins un incjant vitalistic al travierse di vibrazions intensis ogni peraule e ogni viers inte cognossince precise che "La vite si cerce/E no si spude".

MIERCUS AI 24 DI LUI Ai 5 di Lui stât, dut il paîs di Cuar di Rosacis si è strent inte memorie di un so artist tal centenari de nassite e a un an just de sô muart. Francesco Prestento al è mancjât l’an passât a 99 agns. Al è stât celebrât cuntune grande mostre des sôs oparis metude sù a vile Nanchini Cabassi, che si podarà viodi fin a Dicembar. La mostre di piture e je curade dal artist Renato Paoluzzi e dal critic di art Vito Sutto.

JOIBE AI 25 DI LUI "Ce crodistu di fâ?!”  al sta finint la sô tournée in Friûl. Il spetacul, trasposizion par furlan de pièce in lenghe frisone “Wat Soesto!” (chest il titul origjinâl), daspò di un sucès cjapât al teatri Luigi Bon di Culugne, dulà che e je lade in sene la prime, al è tornât par une rie di replichis ospitadis di realtâts imprenditoriâls dal teritori. Domenie ai 28 di Lui, aes 7 di sere, l’ultin apontament tal spaç de Cospalat di Iplis di Premariâs.

VINARS AI 26 DI LUI "La gnot zale dal mangjâ" al è il prin event a Gurize dedicât ae scuvierte des specialitâts di enogastronomie firmadis des aziendis di Campagna Amica Gurize. Coldiretti Gurize, in colaborazion cui ristoradôrs di Confocommercio Gurizie, a interpretin i prodots dal teritori de rêt di Campagna Amica  voltantju in cinc esperiencis rafinadis: Cuei, Cjars, Lagune e Gurize, completadis di un dolç firmât di Slow Food e acompagnadis des cantinis dal teritori.

LUNEDÌ 22 LUGLIO SAFest - Summer Academy Festival ha concluso il cartellone estivo Nico Pepe International. Fino a sabato 20 luglio la Civica Accademia d’arte drammatica di Udine ha aperto le sue porte a ospiti internazionali che hanno partecipato al festival e condiviso esperienze artistiche e formative. Il tema scelto per l’edizione 2024, “Il fuoco della passione”, ha puntato l’attenzione su un elemento che rappresenta la forza, la vitalità, l’energia che permeano ogni aspetto della vita e che sono il motore dell’arte.

MARTEDÌ 23 LUGLIO La prima opera in versi di Matteo Bellotto è una raccolta poetica bilingue friulano-italiano, con testo a fronte, divisa in quattro sezioni: Bianco, Nero, Tocai, Refosco. Paolo Patui, che ne ha curato la Prefazione, così ne riassume tono e carattere: “Tra i colori intensi e i sapori accesi di sanguigni tagli di vino un incanto vitalistico percorre di vibrazioni intense ogni parola e ogni verso nella precisa consapevolezza che «La vita si assaggia / E non si sputa»”.

MERCOLEDÌ 24 LUGLIO Lo scorso 5 luglio l'intero paese di Corno di Rosazzo si è stretto nella memoria di un suo artista nel centenario della nascita e a un anno esatto dalla sua morte. Francesco Prestento se n’è andato lo scorso anno a 99 anni. È stato celebrato con una grande mostra delle sue opere allestita a villa Nachini Cabassi, che rimarrà visitabile fino a dicembre. La mostra pittorica è curata dall'artista Renato Paoluzzi e dal critico d'arte Vito Sutto.

GIOVEDÌ 25 LUGLIO "Ce crodistu di fâ?!” sta completando la sua tournée in Friuli. Lo spettacolo, trasposizione in friulano della pièce in lingua frisona “Wat Soesto!” (questo il titolo originale), dopo il successo riscosso al teatro Luigi Bon di Colugna, dove è andata in scena la prima, è tornato per una serie di repliche ospitate da alcune realtà imprenditoriali del territorio. Domenica 28 luglio, alle 19, ultimo appuntamento allo Spaccio Cospalat di Ipplis di Premariacco.

VENERDÌ 26 LUGLIO “La notte gialla del cibo” è il primo evento a Gorizia dedicato alla scoperta delle specialità enogastronomiche firmate dalle aziende di Campagna Amica Gorizia. Coldiretti Gorizia, in collaborazione con i ristoratori di Confcommercio Gorizia, interpretano i prodotti del territorio della rete di Campagna Amica trasformandoli in cinque raffinate esperienze: Collio, Carso, Laguna e Gorizia, completate da un dolce firmato Slow Food accompagnate dalle cantine del territorio.

 

 

 

 

 

 

https://www.raiplaysound.it/programmi/vueofevelindi

 

 

 

TI PODARÈS INTERESSÂ ANCJE


OBIETTIVO FRIULI

CASA FRIULI

ROTOCALCO INCONTRI



SCOLTE E DISCJAME LIS PONTADIS
 

 

  • A CURA DI

    ANTONIA PILLOSIO E ARIANNA ZANI

  • AL MICROFONO

    NICOLA ANGELI ED ED ENRICO TURLONI

  • CONTATTI

    Tel: +39 040 7784389
    antonia.pillosio@rai.it
    Tel: +39 0432 627656
    arianna.zani@rai.it